Blog Akademii Nauki w Toruniu
Dzieci tracą podstawowe umiejętności. Badanie PISA.
Globalne badanie umiejętności 15-latków PISA 2022 pokazuje, że w porównaniu z 2018 rokiem wzrosła liczba uczniów, którzy nie rozumieją czytanego tekstu i nie posiadają podstawowych umiejętności matematycznych. Zdaniem specjalistów będzie
ROLE CHRONIĄCE I NISZCZĄCE W SZKOLE
Role chroniące i niszczące w szkole Każde dziecko ma naturalną potrzebę bycia zauważonym i docenionym. Kiedy idzie do szkoły, pragnie zaistnieć wśród rówieśników i chce, żeby nauczyciel poświęcał swój czas
PÓŁKOLONIE ZIMOWE 2024
PÓŁKOLONIE ZIMOWE 2024 “PIRACI KAPITANA HOOK’A” Ahoj, Piraci! Jesteście gotowi na morską przygodę!? Pozwólcie swoim pociechom wcielić się w rolę prawdziwych piratów, którzy za pomocą mapy skarbów muszą dotrzeć
Trening szybkiego czytania, trening matematyczny, kurs rysunku… – sposoby na oderwanie dziecka od ekranu.
Trening szybkiego czytania, trening matematyczny, kurs rysunku… – sposoby na oderwanie dziecka od ekranu. Czy trening szybkiego czytania może redukować tendencję do wpadania w uzależniające pętle dopaminowe? Zanim odpowiemy na
PÓŁKOLONIE LETNIE 2023
JUŻ SĄ❗❗❗LETNIE PÓŁKOLONIE Z AKADEMIĄ NAUKI 2023 ZACZYNAMY ODLICZANIE DO WAKACJI – CZAS: START⏳⏰ 💜 NOWOŚĆ❗ Pierwsze półkolonie dla przedszkolaków – “PRZEDSZKOLNY PATROL” (4-6 LAT)💜 NOWOŚĆ❗ Pierwsze warsztaty twórczo-naukowe w
Jaki jest związek między rozwojem kory przedczołowej, a uczeniem się?
Jaki jest związek między rozwojem kory przedczołowej, a uczeniem się? W mózgu to kora przedczołowa odpowiada za jakość uczenia się Twojego dziecka. Jest ona najmłodszą ewolucyjnie częścią naszego mózgu. Kora
Dni Otwarte 2022 w Akademii
Dni Otwarte 2022 w Akademii Drodzy Rodzice, kochane Dzieci Jak co roku serdecznie zapraszamy Was na tegoroczne lekcje pokazowe zajęć pozalekcyjnych w Akademii Nauki, które odbędą się w Toruniu przy
OFIARA, PRZEŚLADOWCA, WYBAWCA. JAKĄ ROLĘ W DRAMACIE GRASZ TY?
OFIARA, PRZEŚLADOWCA, WYBAWCA. JAKĄ ROLĘ W DRAMACIE GRASZ TY? Powyższy TRÓJKĄT DRAMATYCZNY został opisany przez psychiatrę Stephena Karpmana w 1970 roku. Od tego czasu jest jednym z wiodących konceptów psychologicznych,
DLACZEGO TAK DUŻO NARZEKAMY?
DLACZEGO TAK DUŻO NARZEKAMY? Dorośli uśmiechają się dużo mniej niż dzieci.Badania pokazują również, że większość dorosłych ludzi narzeka raz na minutę w trakcie typowej rozmowy. Dzieci narzekają dużo mniej! CENA
Dlaczego dzieci (nie)chcą się uczyć?
Dlaczego dzieci (nie)chcą się uczyć? DLACZEGO DZIECI (NIE)CHCĄ SIĘ UCZYĆ? MOŻE MIEĆ TO ZWIĄZEK Z ICH KOMPETENCJAMI! Często uważa się, że niechęć dziecka do uczenia się związana jest z brakiem