Uczenie się jest jak jedzenie…

📐 Rozwiązywanie zadań z matematyki możemy porównać do… 🥪 jedzenia kanapki.
📍 Jednak aby to zrozumieć, musisz poznać najpierw Indywidualne Wzorce Myślenia (IWM).
🔍 Przyjrzyjmy się bliżej – w jaki sposób mózg nasz przyswaja informacje.
Dzieje się to na 3️⃣ poziomach – stanach świadomości:
🧠 świadomy (Ś),
🧠 nieświadomy 👎
🧠 podświadomy (P).
Proces przyswajania informacji jest w swej istocie bardzo podobny do jedzenia – zostańmy już przy wyżej wymienionej kanapce 🥪
👉 Celem jedzenia jest nie tylko zaspokojenie łaknienia, ale przede wszystkim dostarczenie do organizmu energii (cukrów, tłuszczy) oraz budulca (białek, węglowodanów, witamin, wapnia).
Tak więc, 🥕 jedzenie nie kończy się, kiedy pogryziemy kanapkę i ją połkniemy. Wręcz przeciwnie… Bo dopiero wtedy zaczyna się piękny i złożony proces przyswajania kanapki przez ciało.
Z informacjami jest tak samo. Spróbuj to sobie wyobrazić!
🔴1️⃣ Poziom świadomy (Ś), to usta mózgu.
To stan, w którym rejestrujemy informację, „czujemy jej smak”, ale nie wiemy jeszcze, jaką ma ona dla nas wartość. Kiedy dziecko jest w stanie świadomym, jest skoncentrowane, pobudzone i pełne 💪 energii.
🔴2️⃣ Poziom nieświadomy 👎
To jelita naszego umysłu. To właśnie tu, na tym najgłębszym poziomie, informacje nabierają nowych znaczeń, są źródłem natchnień i niekonwencjonalnych rozwiązań.
👉 Tak jak z jelit do krwi a z krwi do każdej komórki dociera „budulec” z kanapki, tak na tym poziomie dokonuje się wbudowanie informacji w nasze jestestwo.
Dziecko, które znajduje się w danym momencie w stanie nieświadomym, jest jakby nieobecne – „wyłączone”, mówimy wtedy, że gapi się jak 🐮 „cielę na malowane wrota”.
🔴3️⃣ Poziom podświadomy (P)
To swoisty żołądek mózgu. I tak jak żołądek mieli, rozdrabnia i rozkłada na czynniki pierwsze naszą kanapkę, tak mózg na poziomie podświadomym dokonuje analizy i rozumienia informacji.
To tutaj pojawią się ❤ emocje i uczucia związane z informacją. Następuje jej indywidualne skojarzenie. To na tym poziomie dokonuje się uczenie. Nie jest to proces do końca świadomy.
Ile razy, będąc jeszcze uczennicą, kładłaś się z poczuciem, ze nic nie umiesz na jutrzejszy 📝 sprawdzian, a na następny dzień niespodziewanie dostawałaś piątkę?
🧑‍🎓 Nasz niezwykle inteligentny mózg uczy się, chociaż niekoniecznie wtedy, kiedy my myślimy, że się uczymy.
👇👇👇
Przyszłość naszego dziecka będzie zależała od tego, na ile będzie ono umiało korzystać z tego potężnego potencjału.
🔺 Bo wszystkie niekonwencjonalne pomysły na biznes czy rozwiązania naukowe powstają właśnie na tym poziomie.
Przykładem jest Einstein, Edison, Kartezjusz i każdy, kto w sposób znaczący popchnął ludzkość do przodu 🌍
Dla nas – rodziców najważniejsze jest pamiętać o tym, że KAŻDE DZIECKO TO MA.
Tylko trzeba pomóc naszym pociechom to znaleźć 🙂
🟡 W Akademii Nauki właśnie to robimy! 💛