
A dlacego? – czyli wielkie pytania małych ludzi
Przedszkolaki wiek: 4–6 lat
Opis:
Każde dziecko zadaje pytania, które potrafią zaskoczyć nawet dorosłych! Na tych półkoloniach damy im przestrzeń do dociekań, eksperymentów i twórczego myślenia. Będziemy razem szukać odpowiedzi na pytania typu: Dlaczego niebo jest niebieskie? Skąd się bierze tęcza? Dlaczego płaczemy? Czy roboty mają uczucia?
To idealne zajęcia dla małych odkrywców, którzy chcą zrozumieć świat — i siebie.
Cele psychoedukacyjne:
-
wspieranie ciekawości i samodzielnego myślenia,
-
rozwijanie umiejętności zadawania pytań i szukania odpowiedzi,
-
wzmacnianie poczucia sprawczości i wiary w siebie,
-
ćwiczenie uważności i rozpoznawania emocji.
Zajęcia:
-
mini-eksperymenty przyrodnicze (np. „Jak powstaje chmura?”),
-
zabawy sensoryczne i ruchowe,
-
codzienna „runda pytań” – dzieci same wybierają pytanie dnia,
-
teatrzyk filozoficzny (np. „Co to znaczy być dobrym przyjacielem?”),
-
prace plastyczne i konstrukcyjne wokół odkrywanych tematów.

Teatr bez kurtyny – czyli scena, gdzie wszystko jest możliwe
Dzieci szkolne wiek: 7-12 lat
Opis:
Co się stanie, jeśli połączymy dziecięcą wyobraźnię z teatralną magią? Powstanie wyjątkowy tydzień, w którym dzieci wcielają się w aktorów, reżyserów, scenarzystów i scenografów. Codziennie tworzą nową opowieść, uczą się improwizować, wyrażać emocje i wspólnie budować spektakl. W tym teatrze nie potrzeba kurtyny – bo najważniejsza scena to ta, którą nosimy w sobie!
To półkolonie dla dzieci, które chcą mówić głośno, śmiać się, opowiadać historie, przełamywać tremę albo po prostu… świetnie się bawić w teatr.
Cele psychoedukacyjne:
-
rozwijanie ekspresji emocji i komunikacji niewerbalnej,
-
wzmacnianie pewności siebie i samoakceptacji,
-
nauka współpracy w grupie i wzajemnego słuchania,
-
oswajanie tremy i stresu w wystąpieniach publicznych.
Zajęcia:
-
zabawy teatralne i aktorskie (głos, ciało, mimika),
-
teatr cieni, improwizacje i scenki z kapelusza,
-
tworzenie scenografii i rekwizytów z recyklingu,
-
pisanie i odgrywanie własnych scenariuszy,
-
występ finałowy dla rodziców i zaproszonych gości.

W pracowni Mistrza Chaosu – czyli kreatywność na własnych zasadach!
Dzieci szkolne wiek: 7-12 lat
Tu nie ma jedynego słusznego sposobu na zbudowanie rzeźby, narysowanie świata czy stworzenie robota z kartonu. W tej pracowni króluje Mistrz Chaos – patron wszystkich, którzy wolą działać po swojemu. Dzieci wcielają się w twórców, konstruktorów, wynalazców i eksperymentatorów. Budują, mieszają, testują, tworzą i burzą – a każda konstrukcja, czy wygląda jak smok z kosmosu, czy pojazd przyszłości, zasługuje na uznanie.
To półkolonie dla dzieci z wyobraźnią, pomysłem i odwagą, by robić rzeczy inaczej niż wszyscy.
Cele psychoedukacyjne:
-
wspieranie twórczej odwagi i niestandardowego myślenia,
-
rozwijanie samodzielności i sprawczości,
-
akceptacja różnorodnych pomysłów i sposobów działania,
-
nauka współpracy mimo różnic.
Zajęcia:
-
budowanie instalacji i maszyn z recyklingu (czy to robot, czy smok – zależy od dziecka!),
-
eksperymenty z farbą, błotem, wodą i pianą – czyli „bałagan kontrolowany”,
-
zadania zespołowe: kto zbuduje najwyższą wieżę z papieru? Albo katapultę z patyków?,
-
projektowanie „dziwnych wynalazków” – np. czapki do czytania w myślach,
-
wspólna wystawa lub prezentacja projektów z opowieścią twórców.

Emoludki na tropie emocji – czyli jak zaprzyjaźnić się ze sobą (i z innymi)
Dzieci szkolne wiek: 7-12 lat
W tajemniczym świecie Emoludków każda emocja ma swój kolor, dźwięk i… charakter. Radość skacze jak piłka, złość tupie jak słoń, a strach czasem potrzebuje przyjaciela. W czasie tych półkolonii dzieci stają się tropicielami emocji – poznają ich język, budują mapy nastrojów, tworzą własne Emoludki i uczą się, jak dbać o swój emocjonalny świat. Nie ma tu dobrych i złych emocji – są tylko te, które warto poznać bliżej.
To idealny tydzień dla dzieci, które chcą lepiej zrozumieć siebie, innych i dobrze się przy tym bawić.
Cele psychoedukacyjne:
-
rozpoznawanie i nazywanie emocji,
-
rozwijanie empatii i uważności na potrzeby innych,
-
wzmacnianie odporności psychicznej i umiejętności radzenia sobie z trudnymi uczuciami,
-
budowanie zdrowych relacji i umiejętności komunikacji.
Zajęcia:
-
poznawanie Emoludków – postaci reprezentujących różne emocje,
-
gry i zabawy pomagające zrozumieć, co czujemy i dlaczego (np. emocjonalne memory, teatr cieni emocji),
-
warsztaty plastyczne – dzieci tworzą swoje własne „emocjonalne maskotki”,
-
„laboratorium nastroju” – jak zmienia się nasze ciało, oddech i myśli, gdy się boimy, cieszymy, złościmy,
-
wspólny projekt końcowy: stworzenie „Mapy Dobrostanu” – przestrzeni, gdzie każda emocja ma swoje bezpieczne miejsce.

Garnek śmiechu – kuchenne rewolucje
Dzieci szkolne wiek: 7-12 lat
Tu nie ma nudy, przepisów z internetu ani perfekcyjnych tortów. W tej kuchni rządzą dzieci – z ich pomysłami, smakami i szczyptą szaleństwa! Będzie mieszanie z zamkniętymi oczami, dekorowanie jak Picasso i testowanie smaków z różnych stron świata. A wszystko to z humorem, bez ciśnienia i z pełną tolerancją na… kulinarne wpadki. Bo nawet jak coś się rozleje, przypali albo przekrzywi, to i tak będzie pyszne – i z dumą przygotowane samodzielnie.
To półkolonie dla dzieci, które kochają jeść, lubią eksperymentować, a najbardziej cieszy ich to, co zrobią same – od pokrojenia ogórka po wymyślenie własnej pasty do kanapek.
Cele psychoedukacyjne:
-
budowanie samodzielności i zaufania do siebie,
-
rozwijanie planowania, wyobraźni i umiejętności współpracy,
-
przełamywanie niechęci do nowych smaków i tekstur,
-
tworzenie dobrej relacji z jedzeniem i własnym ciałem.
Zajęcia:
-
codzienne gotowanie bez ognia: zdrowe przekąski, pasty, sałatki, śniadania i desery,
-
dzień kulinarnych eksperymentów – np. kolorowe naleśniki, napoje-migotki, kanapki-potworki,
-
„dzień kuchni świata” – dzieci przygotowują proste potrawy z różnych kultur,
-
quizy zapachów i smaków – rozpoznawanie przypraw z zamkniętymi oczami,
-
projekt: „Mój własny przepis” – dzieci wymyślają, rysują i opisują swoje potrawy,
-
finałowa uczta – wspólne przygotowanie poczęstunku dla zaproszonych gości (rodziców lub opiekunów).

Projekt Zmiana – czyli misja możliwa
Nastolatki wiek: 12-14 lat
Nie trzeba być dorosłym, żeby zmieniać świat. Wystarczy trochę odwagi, wyobraźni i dobrej drużyny! Uczestnicy tych półkolonii podejmą się „misji specjalnych”, które mają realnie wpłynąć na otoczenie – czasem symbolicznie, czasem konkretnie. Będą działać lokalnie, ale myśleć globalnie. Stworzą własne minikampanie społeczne, zaprojektują plakaty, hasła, filmiki i działania, które mają znaczenie. To półkolonie dla dzieci i młodzieży, którym nie jest wszystko jedno i które chcą coś zrobić – z humorem, ale na serio.
Cele psychoedukacyjne:
-
wzmacnianie poczucia sprawczości i wpływu,
-
rozwijanie empatii i odpowiedzialności społecznej,
-
współpraca w grupie i szacunek dla różnorodnych pomysłów,
-
budowanie własnej tożsamości i postawy obywatelskiej.
Zajęcia:
-
projektowanie i realizacja miniakcji społecznych (np. „życzliwa ulica”, „pocztówka do sąsiada”, „zero waste na wesoło”),
-
warsztaty kreatywne: tworzenie plakatów, znaczków, filmików i komunikatów społecznych,
-
gry kooperacyjne i zadania terenowe wzmacniające pracę zespołową,
-
recykling artystyczny – jak ze śmieci zrobić manifest,
-
spotkania z „lokalnymi bohaterami” (np. gość, który coś zmienił – wolontariusz, artysta, aktywista),
-
wspólne tworzenie „mapy dobrych zmian” – co już robimy, co możemy zmienić, co nam się marzy.

Akademia Kompetencji Przyszłości - tu rośnie kadra dowódcza wszechświata
Nastolatki wiek: 12-14 lat
W dzisiejszym świecie technologia, komunikacja i umiejętności osobiste zmieniają się z dnia na dzień. W Akademii Kompetencji Przyszłości młodzież rozwija swoje talenty, uczy się, jak skutecznie działać w zespole, jak myśleć krytycznie i jak skutecznie poruszać się w świecie cyfrowym – bez zatracania się w nim. Uczestnicy tych półkolonii będą przygotowani na wyzwania XXI wieku, pracując nad autoprezentacją, tworzeniem projektów i ucząc się, jak podejmować świadome decyzje w świecie pełnym informacji i presji.
To idealny tydzień dla młodych ludzi, którzy chcą się rozwijać, angażować w debaty, a także poznać techniki, które przydadzą im się zarówno w życiu offline, jak i online.
Cele psychoedukacyjne:
-
rozwijanie kompetencji interpersonalnych i pracy zespołowej,
-
nauka autoprezentacji i budowania pewności siebie,
-
radzenie sobie z presją rówieśniczą i higiena cyfrowa,
-
budowanie umiejętności myślenia krytycznego i podejmowania świadomych decyzji.
Zajęcia:
-
Debaty i dyskusje – młodzież będzie uczestniczyć w debatach na aktualne tematy społeczne, ekologiczne, technologiczne, ucząc się argumentacji i słuchania innych,
-
Mini-warsztaty rozwoju osobistego – ćwiczenia z autoprezentacji, rozwiązywania konfliktów, kreatywności i myślenia krytycznego,
-
Projekty zespołowe – tworzenie grupowych prezentacji, projektów na wybrane tematy, które będą prezentowane na końcu tygodnia,
-
Zajęcia z higieny cyfrowej – jak dbać o równowagę między światem online a offline, jak zarządzać czasem spędzanym w sieci, jak chronić swoją prywatność,
-
Testy kompetencji przyszłości – młodzież będzie mogła przejść krótkie testy i ćwiczenia, które pomogą im określić, w jakich dziedzinach czują się najmocniej i nad czym warto jeszcze popracować,
-
Finałowy projekt – każdy zespół przygotowuje prezentację na temat „Kompetencje przyszłości w moim życiu” – projekt na zakończenie półkolonii.

TUS – Trening Umiejętności Społecznych
Nastolatki wiek: 12-14 lat
Młodzież w wieku 12-14 lat podejmie wyzwanie w ramach treningu, który pomoże im rozwinąć umiejętności społeczne, niezbędne do radzenia sobie w zróżnicowanych sytuacjach życiowych. 🧑🤝🧑 Zajęcia będą obejmować ćwiczenia z komunikacji, wyrażania emocji, asertywności, rozwiązywania konfliktów i pracy zespołowej. Młodzi ludzie nauczą się, jak efektywnie współdziałać, budować zaufanie i rozwiązywać problemy, zarówno w grupie, jak i indywidualnie. 🧠 Podczas warsztatów młodzież zdobędzie narzędzia, które pozwolą im lepiej rozumieć siebie i innych, a także skutecznie reagować w trudnych sytuacjach społecznych.
Zajęcia:
-
Komunikacja bez tajemnic 🎧🗣️ – aktywne słuchanie i wyrażanie siebie. Uczestnicy nauczą się, jak skutecznie komunikować swoje myśli i emocje, a także jak aktywnie słuchać innych,
-
Asertywność na co dzień 💪 – jak wyznaczać granice i bronić swoich praw, nie przekraczając granic innych,
-
Rozwiązywanie konfliktów z klasą 🤝💬 – nauka mediacji i negocjacji w praktyce. Uczestnicy przećwiczą, jak rozwiązywać konflikty w sposób pokojowy i konstruktywny,
-
Emocje pod kontrolą 😌💭 – jak zarządzać emocjami w stresujących sytuacjach. Warsztaty z zakresu rozpoznawania i regulowania emocji, aby reagować w sposób odpowiedni do sytuacji,
-
Zgrana drużyna 🏆👥 – ćwiczenia z zakresu pracy zespołowej, budowanie zaufania i współpracy w grupie, co pomoże młodzieży lepiej odnaleźć się w różnych kontekstach społecznych.
Psychoedukacja:
-
Zwiększenie pewności siebie i poczucia sprawczości w relacjach z innymi 💪
-
Umiejętność wyrażania swoich potrzeb, myśli i emocji w sposób asertywny 🗣️
-
Zrozumienie i zarządzanie emocjami w sytuacjach trudnych i stresowych 😌
-
Nauka rozwiązywania konfliktów w sposób konstruktywny ✌️
-
Rozwój empatii i umiejętności współpracy w grupie 🤝
Korzyści z uczestnictwa:
-
Lepsza komunikacja z rówieśnikami i dorosłymi 💬
-
Zwiększenie pewności siebie w sytuacjach społecznych 💪
-
Zdolność rozwiązywania problemów i mediacji w grupie 🤔
-
Umiejętność wyznaczania granic i radzenia sobie z emocjami ❤️
-
Wzrost odporności na stres i presję rówieśniczą 😌
-
Umiejętność pracy w zespole i tworzenia pozytywnych relacji z innymi 👥
Dlaczego warto?
TUS to idealna okazja, aby rozwinąć kluczowe umiejętności, które będą pomocne w szkole, relacjach z rówieśnikami i dorosłymi oraz w sytuacjach życiowych. Uczestnicy zdobędą narzędzia, które pozwolą im być pewnym siebie, rozwiązywać problemy w sposób konstruktywny oraz budować trwałe i oparte na zaufaniu relacje. 💬🧑🤝🧑
Terminy turnusów
TURNUS 1 30.06.2025-04.07.2025
W pracowni mistrza chaosu – czyli kreatywność na własnych zasadach (7-12 lat)
Projekt zmiana – czyli misja możliwa (12-14 lat)
TURNUS 3 14.07.2025-18.07.2025
Emoludki na tropie emocji – czyli jak się zaprzyjaźniać ze sobą i z innymi (7-12 lat)
Garnek śmiechu – kuchenne rewolucje (7-12 lat)
TUS – Trening Umiejętności Społecznych (12-14 lat)
TURNUS 5 28.07.2025-01.08.2025
A dlacego? – czyli wielkie pytania małych ludzi (wiek 4-6 lat)
Teatr bez kurtyny – czyli scena, gdzie wszystko jest możliwe (7-12 lat)
Akademia kompetencji przyszłości – tu rośnie Kadra Dowódcza Wszechświata (12-14 lat)
TURNUS 7 11.08.2025-14.08.2025
W pracowni mistrza chaosu – czyli kreatywność na własnych zasadach (7-12 lat)
*cena -20%
TURNUS 9 25.08.2025-29.08.2025
Emoludki na tropie emocji – czyli jak się zaprzyjaźniać ze sobą i z innymi (7-12 lat)
Akademia kompetencji przyszłości – tu rośnie Kadra Dowódcza Wszechświata (12-14 lat)
TURNUS 2 07.07.2025-11.07.2025
A dlacego? – czyli wielkie pytania małych ludzi (wiek 4-6 lat)
Teatr bez kurtyny – czyli scena, gdzie wszystko jest możliwe (7-12 lat)
Akademia kompetencji przyszłości – tu rośnie Kadra Dowódcza Wszechświata (12-14 lat)
TURNUS 4 21.07.2025-25.07.2025
W pracowni mistrza chaosu – czyli kreatywność na własnych zasadach (7-12 lat)
Projekt zmiana – czyli misja możliwa (12-14 lat)
TURNUS 6 04.08.2025-08.08.2025
Teatr bez kurtyny – czyli scena, gdzie wszystko jest możliwe (7-12 lat)
Garnek śmiechu – kuchenne rewolucje (7-12 lat)
TUS – Trening Umiejętności Społecznych (12-14 lat)
TURNUS 8 18.08.2025-22.08.2025
Emoludki na tropie emocji – czyli jak się zaprzyjaźniać ze sobą i z innymi (7-12 lat)
Projekt zmiana – czyli misja możliwa (12-14 lat)
Cena półkolonii 800 zł, przy zapisie do końca maja 700 zł.
Cena objemuje:
- opiekę od 7:30 do 16:30
- pyszne dziecięce posiłki
- wszystkie niezbędne materiały do zajęć
- ubezpieczenie NNW
Dlaczego warto zapisać dziecko na nasze półkolonie?
- mamy ponad 20 letnie doświadczenie w pracy z dziećmi
- 8 wakacyjnych turnusów do wyboru
- 8 niesamowitych programów tematycznych półkolonii letnich
- pyszne posiłki
- mamy ponad 20 letnie doświadczenie w pracy z dziećmi
- niezwykłe połączenie nauki z zabawą
- imponujące doświadczenia naukowe