Mistrzowie matematyki – Poziom 2

Mistrzowie matematyki

Kurs rozwoju talentów matematycznych dla dzieci z klasy 2

To jest kurs dla każdego dziecka.

Według Ellen i Roberta Kaplanów, profesorów Harvardu, każde dziecko, posiada matematyczne talenty… czasami tylko nie do końca odkryte. Według tych wybitnych naukowców, każde dziecko, uczone matematyki ciekawymi i angażującymi metodami, może rozwinąć rozumienie matematyki na bardzo wysokim poziomie. Takie właśnie metody stosujemy w Akademii Nauki. Dlatego dzieci na naszych kursach zakochują się w matematyce i „główkowaniu”.

Matematyka, to umiejętność rozwiązywania problemów. Jej wartość jest tak ogromna, że nazywana jest „królową nauk”.

Dzieci, które rozumieją matematykę, zazwyczaj dobrze uczą się w szkole, gdyż mają rozwiniętą umiejętność myślenia!

Cele kursu

Naszym celem jest wykształcenie wyobraźni oraz intuicji matematycznej. Uczymy dzieci samodzielnie myśleć, rozwiązywać problemy oraz dostrzegać regularności. Dzieci uczestniczące w zajęciach Mistrzów Matematyki rozwijają pasję do rozwiązywania złożonych problemów, myślenie logiczne i matematyczne, oraz odkrywają, że matematyką można się bawić. Wyzwala to dużo radości i podnosi wiarę w siebie.

Metody, którymi pracujemy z dziećmi

1. Math Circle

Jednym z bardziej obiecujących sposobów uczenia dzieci matematyki opracowali Robert i Ellen Kaplanowie na Uniwersytecie Harvarda. Naukowcy ci opracowali ciekawy i angażujący sposób rozwoju umiejętności matematycznych u dzieci. Ich metoda – Math Circle, którą stosujemy na naszych kursach, daje wspaniałe wyniki. Dzięki niej, dzieci odkrywają swoją wewnętrzną logikę i uczą się nieschematycznego myślenia. Dzieci nie tylko zaczynają biegle rachować, ale również, poprzez rozwiązywanie problemów matematycznych i logicznych, rozbudzają swoją intuicję matematyczną i umiejętność myślenia.

Sprawia to dzieciom dużo radości i podnosi wiarę w siebie. A co równie ważne, dzieci zaczynają lubić matematykę i doskonale radzą sobie z nią w szkole!

Kurs rozwoju talentów matematycznych małych dzieci wspierają również metody i pomoce matematyczne Marii Montessori oraz metody błyskawicznego rachowania, mające swoje korzenie w… matematyce wedyjskiej.

2. Metody Marii Montessori

Metoda Maria Montessori kładzie nacisk na swobodny rozwój dzieci. Przeciwstawia się systemowi szkolnemu, tłumiącemu aktywność dzieci, którego symbolem była dla Marii Montessori „szkolna ławka”. Montessori uważała, że głównym zadaniem nauczania jest wspieranie spontaniczności i twórczości dzieci.

Ta wybitna pedagog jest autorką ciekawych metod nauki matematyki, które mimo, że mają już prawie 100 lat, są nadal „nowatorskie” i dotąd nie odkryte przez tradycyjne systemy edukacyjne.

My korzystamy z kilku pomocy pani Marii. Dzięki nim zapoznajemy dzieci z ilościami, które kryją się za liczbami.

To bardzo ważne zagadnienie. Dzieci uczone matematyki tradycyjnymi metodami operują liczbami ale nie wiedzą, jakie ilości kryją się za nimi. Dziecko, które ma wyobrażenie ilości, dodając, mnożąc itp. przeżywa matematykę bardziej konkretnie niż abstrakcyjnie.

Zabawy dużymi liczbami są dla dzieci dużo ciekawsze i bardziej rozwojowe, niż sumowanie kilku patyczków (które raczej nie rozwiną matematycznych skrzydeł Twojego dziecka).

Dzieci uwielbiają duże liczby i co najważniejsze – doskonale sobie z nimi radzą!

3. Matematyka wedyjska

Matematyka Wed to nazwa, którą nadano starożytnemu systemowi matematycznemu, stosowanemu w Indiach.

Najbardziej urzekającą cechą systemu wedyjskiego jest jego spójność. Zamiast nie związanych ze sobą technik, cały system jest wewnętrznie powiązany. Ta spójność sprawia, że rachowanie staje się łatwe, przyjemne i zachęca do innowacji. Techniki wedyjskie pozwalają dzieciom dokonywać „trudnych” obliczeń i znajdować rozwiązania niemal od ręki, w większości w pamięci. Te uderzającej piękności metody stanowią część całego systemu, który charakteryzuje się znacznie większą systematycznością niż zachodni system matematyczny.

Dzieci uwielbiają uczyć się tych metod, bo dzięki nim mogą zadziwiać otoczenie biegłością rachowania. Daje im to dużą wiarę w siebie.

Program – Mistrzowie Matematyki

Oto zagadnienia, które realizujemy na zajęciach:
  1. Ilości
  2. Duże i ogromne ilości
  3. Dodawanie i odejmowanie dużych liczb na pomocach Marii Montessori
  4. Odejmowanie dużych liczb metodą Kaplana
  5. Jak liczyły babcie – działania na liczydle
  6. Mnożenie Kaplana i Montessori
  7. Mnożenie – Tabliczka mnożenia
  8. Mnożenie – jak liczyły nasze babcie (liczydło)
  9. Potęgowanie + potęgowanie metodą wedyjską
  10. Dzielenie
  11. Uwaga na nawiasy
  12. Kolejność działań i nawiasy metodą wedyjską
  13. Zabawy cyrklem: prosta, prostopadła, równoległa, kwadrat
  14. Ułamki dziesiętne co to jest + monety
  15. Ułamki dziesiętne odejmowanie oraz odejmowanie wedyjskie Mnożenie japońskie – liczby dwucyfrowe
  16. Pole kwadratu, prostokąta i trójkąta – samodzielne wyprowadzanie wzorów
  17. Mnożenie 99 z bazą 100 – matematyka wedyjska
  18. Cyrkiel i koło
  19. Ułamki zwykłe
  20. Ułamki – mnożenie
  21. Rachunek prawdopodobieństwa
  22. Rachunek + Gauss
  23. Liczby parzyste i nieparzyste + Gauss
  24. Figury – przekątne

Mimo, że niektóre zagadnienia mogą wydawać ci się „groźne”, pamiętaj, że żeby poradzić sobie z większością z nich, wystarczy, że dziecko potrafi wykonać podstawowe działania matematyczne!

Jak wyglądają zajęcia?

Ambitne zadania rozwiązujemy praktycznie oraz poprzez dobrą zabawę. Pokazujemy, że matematyka jest ciekawa i zabawna. Każde zajęcia rozpoczynamy zadaniem logicznym, aby już na początku pobudzić ciekawość matematyczną uczniów. Zapis i operacje matematyczne nie są celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu. Dzięki temu, że nie potrzebujemy formalnego zapisu matematycznego, potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później.

Program jest prowadzony w duchu myślenia rozwojowego. Tu dzieci uczą się, że:

Mózg jest jak mięsień, ćwicząc stajesz się bystrzejszy

Każdy trening sprawia, że w mózgu przybywają nowe połączenia między neuronami i mózg się zmienia

Robimy rzeczy trudne, bo one najlepiej rozwijają nasz mózg (po co robić rzeczy łatwe?)

Jak wygląda kurs?

Kurs składa się z 26 spotkań, które odbywają się raz w tygodniu. Każde spotkanie podzielone jest na dwa bloki po 45 minut.

Zajęcia rozpoczynają się w ostatnim tygodniu września lub na początku października.

Cena kursu

Płatność miesięczna:

8 rat x 350 zł

Płatność jednorazowa:

2600 zł

Warsztaty dla rodziców

Rodzice dzieci biorących udział w kursie, również mogą rozwijać swoje kompetencje i umiejętności. Proponujemy Państwu udział w bardzo ciekawych warsztatach rozwojowych, na których będziemy przybliżać ciekawe zagadnienia związane z psychologią dziecka i rodzica. Uczestnicy tych warsztatów, bardzo je sobie cenią.

Zapisz dziecko na bezpłatną lekcję pokazową

Twoje dziecko i Ty możecie wspólnie przekonać się, jak świetną zabawą i pożyteczną nauką są nasze kursy. Miejsce na bezpłatną lekcję pokazową czeka na Ciebie (liczba miejsc jest ograniczona).

Zadzwoń do nas i umów się na lekcję!

+48 56 652 17 18

+48 726 775 767

Nasz sekretariat chętnie odpowie Ci również na wszelkie inne pytania dotyczące naszych kursów.

Informacje na temat terminów lekcji pokazowych oraz harmonogram zajęć

Serdecznie zapraszamy!