Jak podnieść poziom inteligencji Twojego dziecka?
- admin
- 2 września, 2021
Słaby uczeń, dobry, przeciętny – tego typu klasyfikowanie przez nauczycieli i rodziców, ma realny wpływ nie tylko na efekty, które dzieci osiągają w szkole ale również na poziom ich inteligencji. Okazuje się, że dorośli nieświadomie komunikują różne oczekiwania wobec dzieci, na które one reagują i je spełniają!
Do odkrycia tego zjawiska, przyczynili się studenci psychologii, tresujący… szczury.
Miało to miejsce w roku 1962. Studenci otrzymali po 5 szczurów oraz labirynt w kształcie litery T. Jedna z odnóg labiryntu została pomalowana na biało, druga na szaro. Studenci mieli za zadanie nauczyć szczury skręcać w szarą odnogę. Każdy gryzoń miał 10 szans dziennie, by nauczył się wybierać prawidłową drogę.
Ale prawdziwe badanie dotyczyło samych studentów.
Przekonano ich, że specjalnie prowadzony dobór pozwolił wyhodować odmianę szczurów przystosowanych do chodzenia po labiryncie i odmianę upośledzoną pod tym względem. Połowie studentów powiedziano, że ich podopieczni czują się w labiryncie niczym Vasco da Gama na morzu , druga połowa wierzyła, że powierzone im zwierzęta charakteryzują się zupełnym brakiem poczucia kierunku.
W rzeczywistości wszystkie szczury były jak najbardziej normalnymi przedstawicielami swojego gatunku. Eksperyment miał jednak pokazać, czy oczekiwania, wpłyną na wyniki uzyskiwane przez gryzonie.
Uczeni przekonali się, że szczury uważane za bystre osiągały w labiryncie znacznie więcej, niż zwierzęta uważane za głupie.
Analiza wykazała, różnice w traktowaniu zwierząt przez każdą z grup. Studenci przekonani o wyjątkowości swoich pupili zachowywali się wobec nich zdecydowanie bardziej delikatnie i czerpali z „tresury” więcej przyjemnych uczuć.
Dogłębne badania wykazały jednak, że lepsze wyniki osiągały te zwierzęta, które uważane były za bystre i po których oczekiwano lepszych wyników. Mimo starań, w jakiś sposób młodzi ludzie nieświadomie dostarczali szczurom wskazówek, czego się od nich oczekuje, a one na to reagowały.
Postanowiono zgłębić ten problem bardziej i zadano sobie pytanie – ile dla dzieci znaczą oczekiwania rodziców i nauczycieli.
Poproszono uczniów z 18 różnych klas o wypełnienie testu na inteligencję. Wyniki przekazano następnie nauczycielom, jednocześnie nie informując o nich dzieci ani rodziców. Badacze poinformowali pedagogów, że wyniki wskazują, które z dzieci wykazują niebywale duże zdolności intelektualne.
Dydaktycy nie wiedzieli, że uczniowie wskazani jako wybitnie uzdolnieni, w rzeczywistości nie osiągnęli wyników wyższych niż przeciętne.
Już po kilku tygodniach nauczyciele zaczęli obserwować, że „wybitnie zdolni” uczniowie byli bardziej zaciekawieni i zainteresowani materiałem, a oceny potwierdzały te wnioski.
Jednak naprawdę zaskakujące i trzeźwiące były wyniki kolejnego testu na inteligencję, który przeprowadzono osiem miesięcy później.
W grupie uczniów „genialnych” u osiemdziesięciu procent stwierdzono wzrost poziomu inteligencji mniej więcej o 10 punktów. U pozostałych dwudziestu procent „utalentowanych” zanotowano wzrost przynajmniej o 30 punktów IQ lub więcej.
Zaszufladkowanie poddanych eksperymentowi dzieci miało moc samospełniającej się przepowiedni.
Niestety jest sporo dowodów również na to, że przepowiednia spełnia się samoczynnie także w drugą stronę – stwierdzenie, że podopieczny jest słabym uczniem spowoduje, że takim się stanie.
Wniosek – jeżeli chcesz, żeby Twoje dziecko osiągało lepsze rezultaty w szkole, po prostu uwierz, że ma takie możliwości!
W Akademii Nauki dzieci na różnych zajęciach uczą się czytać szybciej niż dorośli, zapamiętują lepiej niż studenci medycyny, rozwiązują zadania matematyczne, dużo bardziej skomplikowane niż te, które są w szkole, piszą programy komputerowe jak zawodowi programiści.
Dlaczego jest to możliwe? Bo nasi trenerzy wierzą w potencjał każdego dziecka. Dlatego KAŻDE dziecko w Akademii Nauki rozwija swoje skrzydła.
Jeśli chcesz się o tym przekonać, to już we wrześniu przyjdź ze swoim dzieckiem na bezpłatne lekcje pokazowe i zobacz na własne oczy, co ono potrafi.
Wejdź na stronę gdzie znajduje się harmonogram Dni Otwartych, znajdź zajęcia, które zainteresują Twoje dziecko i wypełnij formularz.
Być może to będzie pierwszy krok do odkrycia możliwości Twojego dziecka, które na pewno nie zostaną odkryte w szkole…
Masz wspaniałe dziecko, a kursy w Akademii Nauki są po to, żeby obudzić jego olbrzymi potencjał!