Jak podnieść poziom inteligencji Twojego dziecka?

Słaby uczeń, dobry, przeciętny – tego typu klasyfikowanie przez nauczycieli i rodziców, ma realny wpływ nie tylko na efekty, które dzieci osiągają w szkole ale również na poziom ich inteligencji. 🧠Okazuje się, że dorośli nieświadomie komunikują różne oczekiwania wobec dzieci, na które one reagują i je spełniają! 🤯
Do odkrycia tego zjawiska, przyczynili się studenci psychologii, tresujący… szczury. 🐁
🗨️ Miało to miejsce w roku 1962. Studenci otrzymali po 5 szczurów oraz labirynt w kształcie litery T. Jedna z odnóg labiryntu została pomalowana na biało, druga na szaro. Studenci mieli za zadanie nauczyć szczury skręcać w szarą odnogę. Każdy gryzoń miał 10 szans dziennie, by nauczył się wybierać prawidłową drogę. ✔️
🎓 Ale prawdziwe badanie dotyczyło samych studentów.
🗨️ Przekonano ich, że specjalnie prowadzony dobór pozwolił wyhodować odmianę szczurów przystosowanych do chodzenia po labiryncie i odmianę upośledzoną pod tym względem. Połowie studentów powiedziano, że ich podopieczni czują się w labiryncie niczym Vasco da Gama na morzu 🌊, druga połowa wierzyła, że powierzone im zwierzęta charakteryzują się zupełnym brakiem poczucia kierunku. 💫
✅ W rzeczywistości wszystkie szczury były jak najbardziej normalnymi przedstawicielami swojego gatunku. Eksperyment miał jednak pokazać, czy oczekiwania, wpłyną na wyniki uzyskiwane przez gryzonie.
🧠 Uczeni przekonali się, że szczury uważane za bystre osiągały w labiryncie znacznie więcej, niż zwierzęta uważane za głupie.
Analiza wykazała, różnice w traktowaniu zwierząt przez każdą z grup. Studenci przekonani o wyjątkowości swoich pupili zachowywali się wobec nich zdecydowanie bardziej delikatnie i czerpali z „tresury” więcej przyjemnych uczuć.
🤓 Dogłębne badania wykazały jednak, że lepsze wyniki osiągały te zwierzęta, które uważane były za bystre i po których oczekiwano lepszych wyników. Mimo starań, w jakiś sposób młodzi ludzie nieświadomie dostarczali szczurom wskazówek, czego się od nich oczekuje, a one na to reagowały.
Postanowiono zgłębić ten problem bardziej i zadano sobie pytanie – ile dla dzieci znaczą oczekiwania rodziców i nauczycieli. 🧒
📝 Poproszono uczniów z 18 różnych klas o wypełnienie testu na inteligencję. Wyniki przekazano następnie nauczycielom, jednocześnie nie informując o nich dzieci ani rodziców. Badacze poinformowali pedagogów, że wyniki wskazują, które z dzieci wykazują niebywale duże zdolności intelektualne.
Dydaktycy nie wiedzieli, że uczniowie wskazani jako wybitnie uzdolnieni, w rzeczywistości nie osiągnęli wyników wyższych niż przeciętne.
👨‍🏫 Już po kilku tygodniach nauczyciele zaczęli obserwować, że „wybitnie zdolni” uczniowie byli bardziej zaciekawieni i zainteresowani materiałem, a oceny potwierdzały te wnioski.
⌛ 📝 Jednak naprawdę zaskakujące i trzeźwiące były wyniki kolejnego testu na inteligencję, który przeprowadzono osiem miesięcy później.
✅ W grupie uczniów „genialnych” u osiemdziesięciu procent stwierdzono wzrost poziomu inteligencji mniej więcej o 10 punktów. U pozostałych dwudziestu procent „utalentowanych” zanotowano wzrost przynajmniej o 30 punktów IQ lub więcej. 🧠 🔝
Zaszufladkowanie poddanych eksperymentowi dzieci miało moc samospełniającej się przepowiedni.
Niestety jest sporo dowodów również na to, że przepowiednia spełnia się samoczynnie także w drugą stronę – stwierdzenie, że podopieczny jest słabym uczniem spowoduje, że takim się stanie. 👎
✅ Wniosek – jeżeli chcesz, żeby Twoje dziecko osiągało lepsze rezultaty w szkole, po prostu uwierz, że ma takie możliwości!
🧠 W Akademii Nauki dzieci na różnych zajęciach uczą się czytać szybciej niż dorośli, zapamiętują lepiej niż studenci medycyny, rozwiązują zadania matematyczne, dużo bardziej skomplikowane niż te, które są w szkole, piszą programy komputerowe jak zawodowi programiści.
Dlaczego jest to możliwe? Bo nasi trenerzy wierzą w potencjał każdego dziecka. Dlatego KAŻDE dziecko w Akademii Nauki rozwija swoje skrzydła. ✌️
Jeśli chcesz się o tym przekonać, to już we wrześniu przyjdź ze swoim dzieckiem na bezpłatne lekcje pokazowe i zobacz na własne oczy, co ono potrafi.
🌐 Wejdź na stronę gdzie znajduje się harmonogram Dni Otwartych, znajdź zajęcia, które zainteresują Twoje dziecko i wypełnij formularz. 📝
Być może to będzie pierwszy krok do odkrycia możliwości Twojego dziecka, które na pewno nie zostaną odkryte w szkole… 🎒
Masz wspaniałe dziecko, a kursy w Akademii Nauki są po to, żeby obudzić jego olbrzymi potencjał! 💕